woensdag 24 december 2008

Hoe zou jij jouw eigen afwezigheid kunnen bereiken???

... Update ...



Er staat geschreven:

“Zoekt en gij zult vinden”

Als dat al destijds exact zo gezegd is....
Maar hier wordt gezegd:

"Het zoeken staat het 'gevonden worden' in de weg"

Vandaar de titel, ontleend aan John Wheeler.

Wat je zoekt bèn je al
Wat zoekt bèn je al
Wat je bent zoekt je
Hoe kan er dan ook maar iets gevonden worden?

Hoe kan Niets ‘iets’ bevatten?
Hoe kan Absolute Leegte vormen voortbrengen en bevatten?
Elk onderscheid tussen dit en dat, mij en jou
Moet dus wel illusoir zijn

Een product van louter gedachten
Die zelf niets anders zijn dan geluiden.
Die opkomen en wegsterven in de Stilte.
Kan een geluid waarheid bevatten?

Het Leven is nergens op gebaseerd
Het ìs
Maar wat het is Zal nooit gekend worden,
Door iets



4 opmerkingen:

  1. Er was eens...
    een kerstkalkoen, die vond, dat hij niets was; heb'm toen opgegeten en inderdaad er was niets, behalve een beetje een vol gevoel,
    maar wie is daar nou weer de eigenaar van?....
    Veel genoegen in het Kerst(me)nu,
    Harry vdT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank dank dank! Nee ik vier al jaren geen kerst meer via de maag. Maar wat ik op tv zie wordt ik ook niet erg bij van. Een meneer Maasbach die al de oude angsten van gelovigen weer aanjaagt...en een Paus die toch steeds weer uitzonderingen maakt voor wie tot zijn kudde mogen behoren. Hoe zo Kerst? Kinderen die hun ouders vrezen wanneer zij voor het Kerstdiner zijn uitgenodigd.... (niet bij mij hoor...) Over de boodschap gaat het niet meer. Wèl 10 miljoen keer boodschappen gepind. Dat wel Nee...laat die kalkoen dan maar kalkoenen en de konijnen konijnen.

    Maar desondanks fijne dagen!

    Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag rob,

    Prachtig omschreven..(verwoord)

    Ik ben Stil ....heb het altijd al geweten..

    Al die tijd was het er al - intens aanwezig - waardoor Nu alles weer samensmelt in dat wat is..

    Bedankt voor de Herinnering..

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen