zaterdag 21 oktober 2006

Op afstand bediend.....

Deze batterij aan afstandsbedieningen heb ik nodig om in mijn woonkamer mijn tv, video- en audio-apparatuur te bedienen. En dan moet ik nog voor mijn cassettedek en platenspeler uit mijn stoel komen.

De afstandsbediening van mijn leven (incl. lichaam, denken & voelen) is onvindbaar. Maar er moet er tenminste één zijn. Daarvoor is er n.l. teveel toeval in mijn leven. Maar zoals gezegd: ik kan het knopje nergens vinden. Eén ding is daarom zeker. Ik bedien mijn afstandsbediening niet. Er is geen instantie in mij, die de hoofdaannemer is van dit gecompliceerde bedrijf, dat mens heet. Ik doe het niet. Ik wordt gedaan, en mijn Ware 'Ik' is al die tijd Kennend en Bewust aanwezig. Maar ook die Kennende en Bewuste Aanwezigheid heb ik nooit kunnen betrappen op één duidelijke traceerbare actie of reactie in of op mijn leven.

Dit vormt dus het Mysterie van mijn bestaan en dat Mysterie leeft mij. Er is geen onderscheid, en er is geen afstand tussen mij en Mysterie. Het Mysterie kan alleen op dit moment geleefd worden, ofwel het leeft zichzelf.

Geen enkele andere vraag en geen enkele andere verklaring over het wat en waarom voldoet.

2 opmerkingen:

  1. Laat zelfs dit concept éénworden met de waarnemer van deze realisatie.
    Neti neti

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, klopt. De laatste zin had ook moeten zijn: Geen enkele vraag en geen enkele verklaring over het wat en waarom voldoet....

    Rob

    BeantwoordenVerwijderen